Friday, May 23, 2014

Little Black Dress: dress it up, dress it down












Okay, so a little black dress is a must-have in every female's closet. A simple piece of fabric like an LBD can be styled in so many ways and I'm going to show you two ways. For an elegant look I styled the dress with nude heels and pearl jewelry. The red lipstick completes the sophisticated look. I think this look would be perfect for a date or fancy dinner. For the second look I threw on a denim vest and a pair of studded gladiator sandals. The nude lipstick and the gold wings jewelry give it a bohemian feel. I see myself wearing this second look to a music festival (I've never been to one, its one of my goals this year!) or just to hang out with friends. Well, I hope this post motivated you to try something new with such versatile dress. Oh, and I included two songs about little black dresses because I just felt like it was necessary! :)

Bien, así que un pequeño vestido negro es un must-have en el armario de toda mujer. Un simple pedazo de tela puede estilizarse de muchas maneras y yo te voy a mostrar dos maneras. Para un aspecto elegante estilise el vestido con tacones color piel y joyas de perlas. El lápiz labial rojo completa el look sofisticado. Creo que este aspecto sería perfecto para una cita o una cena de lujo. Para el segunda look me puse un chaleco de mezclilla y un par de sandalias de gladiador. El lápiz labial color piel y la joyería alas de oro le dan una apariencia bohemio. Me veo a mí misma usando este segundo look a un festival de música (yo nunca he estado en uno, es una de mis metas este año!) O simplemente para pasar el rato con los amigos. Bueno, espero que este post te motivó a probar algo nuevo con tal vestido versátil. Ah, y he incluido dos canciones sobre vestidos negros, porque sentí que era necesario! :)

Dress: Dream Out Loud by Selena Gomez
Sandals and ring: Bongo
Heels: Jacklyn Smith
Ear cuff: Nicki Minaj Collection


No comments:

Post a Comment