Friday, September 12, 2014

breakin' the rules // distressed and lace meet








I don't know where the "no white after Labor Day" rule comes from. But hey, rules are meant to be broken. Its the first time I wear this white lace dress. I got it a couple months ago at a yard sale for $2. Yes, $2! I like being open to and about buying from yard sales and thrift shops because you never know what hidden treasures you may find. I incorporated a denim button-up to my outfit just in case it got chilly during my classes on campus. I like the contrast of the distressed denim up against the white lace. I could've taken a more girly and expected approach with this nice and delicate dress, but since I was already breaking the "no white after Labor Day" rule I thought, who cares!? I am such a rebel, you guys.

~

Yo no sé de dónde viene la regla de "no usar blanco después de Labor Day/ Día del Trabajo." Pero bueno, las reglas están hechas para romperse. Es la primera vez que me pongo este vestido de encaje blanco. Lo tengo desde hace un par de meses de una venta de garaje por $ 2. Sí, $ 2! Me gusta ser abierta sobre la compra de las ventas de garaje y tiendas de segunda mano porque nunca se sabe qué tesoros escondidos se pueda encontrar. He incorporado una camisa de boton denim a mi atuendo por si acaso hacía frío durante mis clases en el colegio. Me gusta el contraste del denim contra el encaje blanco. Yo podría haber tomado un enfoque más femenino con este vestido bonito y delicado, pero como yo ya estaba rompiendo la regla "no blanco después del Día del Trabajo" pensé, a quién le importa !? Soy una rebelde.

xxL

dress: no boundaries
denim button-up: dream out loud by selena gomez
sneakers: bongo

No comments:

Post a Comment