Thursday, October 23, 2014

Hey brother








This is my little (but taller than me) brother, Elias. He's always liked trying new looks, whether its with his style or his hair. And I've got to say, he pulls every one of them off. Recently he's been going with this indie-hipster kinda look. I am really loving the grey lace-up oxfords; not only are they apt for formal wear, but casual wear too. The denim on denim is always a good way to go...when its done right. I give it two thumbs up in Elias's case. You want to make sure the washes are different from each other. Also, adding texture, print, or color of some sort (in this case it was the baseball tee and the hat) draws the line to the amount of denim you wear in certain outfit. I mean, you don't want to look like Justin and Britney at the VMAs. Iconic, but never again. Sorry, Katy Perry.

p.s. Thanks to my brother for working with me on this post and allowing me to feature him and his look on my blog. u da best

~
Este es mi pequeño (pero más alto que yo) hermano Elías. Él siempre le gusta probar nuevos looks, tanto como con su estilo que con su pelo. Y tengo que decir, le quedan todos los looks. Recientemente ha estado vistiendose con este indie-hipster look. Realmente estoy amando los oxfords con cordones grises; No sólo son aptos para atuendos formales, pero para los atuendos casuales tambien. Usar denim con denim es un buen look...cuando hecho correctamente. En el caso de Elias, lo hizo bien. Usted quiere asegurarse de que los tonos de denim sean diferentes unos de otros. Además, la adición de textura, impresión, o el color de algún tipo (en este caso se trataba de la camiseta del béisbol y la gorra) pone un limite a la cantidad de denim que te pones en cierto atuendo. Quiero decir, usted no quiere mirarse como Justin y Britney en los VMAs. Iconico, pero nunca más. Lo sentimos, Katy Perry. 

P.S. Gracias a mi hermano por trabajar conmigo en este post y por permitirme compartir su look en mi blog. u da best

xxL


jeans: adam levine
jacket: levi strauss & co.
t-shirt: retrofit
shoes: perry ellis portfolio
hat: new era

No comments:

Post a Comment