Wednesday, September 24, 2014

Pineapple Blackberry Spinach Salad












Recipe time! Now, I do love sweets BUT I also like the healthy green stuff. I threw this recipe together in a mason jar and took it with me to class. When I was going to eat it during break I didn't know what to expect. I'm telling you, I just grabbed what I could find and threw it in a jar and shook it! But when I was eating it, I thought "Oh my gosh. I have to share this!" This salad isn't boring, on the contrary. The blackberries and pineapple are really refreshing and the honey cinnamon dressing satisfies the sweet tooth. And, its child approved. My little sisters tasted it and described it as tasty, juicy and that it reminded them of cookies?? Maybe because of the cinnamon, I don't know, but I take it as a good thing haha. Try it for yourself and tell me what it reminds you of.

Ingredients:
4 cups spinach
1 pack of blackberries
1 pineapple
3 tablespoons honey
a handful of chopped almonds
a dash of cinnamon

Directions:
1) wash spinach and blackberries with water; pat dry with paper towel 2) Cut pineapple. I cut about 4 or 5 circular slices and then into triangular pieces 3) (This step is only if the almonds are whole instead of chopped up) Put almonds in a sealed ziploc bag and pound them with something hard until they're chunks 4) in a small container, mix the 3 tablespoons of honey and dash of cinnamon 5) in a big bowl, put in the spinach, pineapple pieces and blackberries; toss it around. Then add the chopped almonds; give it another toss. And finally drizzle the dressing on top. Refrigerate for half an hour if desired cool.

Makes 3 servings.

~

Tiempo de receta! Ahora, amo los pastelitos y dulces PERO también me gusta las cosas saludables. Puse todo los ingredientes en un frasco de conservas y me lo llevé conmigo a clase. Cuando yo iba a comer durante el break no sabía qué esperar. Te lo estoy diciendo, yo sólo agarré lo que pude encontrar y lo tiré en un frasco y lo sacudí! Pero cuando yo estaba comiendo, pensé "Oh, Dios mío. Tengo que compartir esto!" Esta ensalada no es aburrida, a el contrario. Las moras y la piña son muy refrescante y la salsa canela miel satisface. Y fue aprovado. Mis hermanitas probaron, y lo describieron como sabroso, jugoso y que les recordaba a galletas ?? Tal vez debido a la canela, no lo sé, pero me lo tomo como algo bueno haha. Pruébelo usted mismo y dime a qué te recuerda.


ingredientes: 
4 tazas de espinaca 
1 paquete de moras 
1 piña 
3 cucharadas de miel 
un puñado de almendras picadas 
una pizca de canela 

instrucciones: 
1) lavar las espinacas y moras con agua; seque con toallas de papel 2) Corte la piña. Corté unos 4 o 5 rodajas circulares y luego en trozos triangulares 3) (Este paso sólo si las almendras son integral en lugar de picado) Poner las almendras en una bolsa ziploc sellada y aplastelas con algo duro hasta que sean trozos 4) en un recipiente pequeño, mezcle las 3 cucharadas de miel y pizca de canela 5) en un tazón grande, poner la espinaca, trozos de piña y moras; mezclelo. A continuación, añadir las almendras picadas; darle otra mezcla. Y, por último hechar la salsa en la parte superior. Refrigere durante media hora si se desea enfriar. 

Rinde 3 porciones.


xxL

No comments:

Post a Comment